Valborg


Idag är det ju trots allt valborgsmässoafton. Vi välkomnar våren helt enkelt. Men det har blåst och varit lite kyligt så det var ju inget sitta ute väder direkt nu på kvällen. Men jag och min sambo satte igång grillen ändå. Så åt vi inne istället. 

Vi grillade grillskivor och marinerade champinjoner. Till det så testade vi något nytt. Nämligen falsk potatissallad. Åh så himla gott! 
Den innehåller zucchini, purjolök, kapris, dijon senap, cream fraiche, majonnäs samt lite gräslök. Åh så gott! Ett väldigt bra alternativ till grillat. Detta kommer att ätas flitigt i sommar. Det bästa av allt är att det är lchf vänligt :) 

Man skalar zucchinin, och hackar den i tärningar. Hackar purjolöken. Lägg det i en stek panna och stek i smör tills det är lite lätt mjuka. Salta och peppra. Ställ det på svalning. Sedan blandar du de andra ingredienserna så länge. När purjolöken och zuchinin svalnat så blandar du ihop allt. 


Ja det var mycket gott :). 

Nu på kvällen har vi bara tagit det lugnt. Vi testade vår nya grästrimmer och den är super bra. Min sambo visade mig hur man gjorde så nu kan även jag trimma.

Sedan har vi bara tagit det lugnt. Det började ju ösregna så vi bara slappade. 

Min sambo har redan somnat. Jag ligger här och filosoferar. Hundarna andas så lugnt och fint så det är nästan som musik att lyssna på.

Imorgon tar min lång ledighet slut. Har haft en mycket skön ledighet. Hunnit med mycket och känner mig utvilad. Men imorgon börjar jobbandet igen.  Ska jobba hela helgen. Men det går fort, hoppas jag iallafall. 

Älskar att ha ledigt i tio dagar var tredje vecka. Vissa nästan dumförklarar mig när de hör hur mycket jag är ledig och ifrågasätter vad jag gör på mina ledigheter. Men jag kan säga att hade jag vunnit mycket på lotto så hade jag kunnat jobba 50prpcent och haft ett underbart liv ändå. Jag resonerar att livet går inte ut på att bara jobba. Visst vissa personer lever för sina jobb. Jag gillar också mitt jobb men inte på det sättet. Jag är så mycket mer än mitt jobb. Jag har ett liv utanför mitt jobb. Jag har mycket som jag sysselsätter mig med. Att lämna jobbet när jag går hem har aldrig varit ett problem för mig. När jag sätter mig i bilen på väg hem så sätter jag igång hög musik och lämnar jobbet för att leva mitt liv istället. Visst funderar jag en del på jobbet om jag ska få fortsätta som månadsanställd där eller kommer jag få sluta. Men det är mer en trygghet jag vill ha. 

För mig betyder livet så mycket mer än jobb. Jag har fått en chans här på jorden. Vem vill inte ta vara på den då? 

Sedan så träffar jag underbara människor på mitt jobb som Jah inte vill bara utan. Så jobba är nyttigt då man inte blir socialt utanför. Men mitt jobb är inte allt.

Mitt allt är min kärlek till min sambo, mina hundar, mitt hus, min familj osv. 

Nästa lång ledighet har jag inget planerat. Blir spännande att se om det hinner ändra på sig tills dess. 

Imorgon ska jag sova en stund. Sen plantera ut våra jordgubbar och rabarber. Sedan åka till blomster butiken igen om de har öppet vill säga. 

Om en halvtimme ungefär är det ny månad. Maj månad :) 

Nu ska jag sova. Godnatt!