Natten



Sitter nu och hämtar andan. Det har varit en tuff natt i natt. När jag kom till jobbet så hörde jag hur det pratades om maginfluensa. Jag tänkte, det är väl inte här de har maginfluensa. Det visade sig sedan vid rapport innan de andra skulle gå hem att en av de boende hade kräkts några gånger. Och de visste inte vad det var. Min mage vändes ut och in 

För man vet ju inners inne att maginfluensa smittar genom luften. Det är en luftburen smitta. Jaha tänkte jag. 
Och man man ju inte låta bli att gå och känna efter lite mer extra än vad man gör annars. Det är som när någon börjar prata om löss. Då börjar det klia överallt. Lite så är det med maginfluensa med. Nämner någon det så mår man lite illa hela tiden. 

Ja så en boende har kräkts några gånger under kvällen. Men det har varit lugnt nu sedan 00:00. Peppar peppar låt mig inte bli sjuk! 

Så ja min natt har inte varit så lugn som den brukar. Innan personalen igår gick hem hade de en present till mig. En blomma i en jätte fin kruka :) åh mina arbetskamrater är så fina individer <3 . 

Blir riktigt tråkigt att sluta här. Men jag hoppas på att få ett nytt vikariat här snart :) den som lever måste ju hoppas. 

Nu får jag köra sista rejset innan dag personalen kommer. Det är ju så mycket snö ute. Har ju snöat konstant i några timmar. Och ja nu är det vinter på riktigt. Har skottat här ute på jobbet. 

Det ska bli så skönt att få sova snart. Hoppas jg håller mig frisk med.