Mitt mående

Alltså vad händer? Varför är det iskallt ute och till och med ett tunt lager snö? Fine att det bara är april och det fortfarande är en bit kvar till sommaren, men snö?? Ska det vara nödvändigt?
Nej, nu känner jag för varm vår och soliga dagar. Man ska inte behöva ha vantar utomhus i april, så är det bara. 
 
Jag längtar efter allt som hör värme och solen till. Det behöver inte nödvändigtvis bli sommar, men åtminstone varmt och härligt ute. Som maj månad förra året, minns ni? Det var så fint och varmt. Maj var faktiskt varmare än juni och allt i vår trädgård blommade rejält. Det var den bästa veckorna i maj någonsin, oslagbart. Hoppas innerligt att det bjuds på liknande väder detta året också.

Måste tillägga att mitt humör, mitt mående påverkas väldigt mycket av detta vädret. Att det aldrig riktigt kan bestämma sig ifall det ska vara gassande värme eller isande kyla. 

Jag har liksom gått in i en bubbla och bestämt mig för att jag ska inte ta fram vinterjackan mer. Så när jag går ut fryser jag ju lite extra. Men gör hellre det än att plocka fram vinter jackan igen. 

Hoppas att mina blommor överlever denna kylan som råder just nu. Jag tillhör den kategorin som får lite hysteri så fort det blir varmt ute. Handlar massor med nya trädgårds saker och blommor, särskilt blommor. Och nu kom ju bakslaget på vädret. Hoppas de överlever detta bakslag till väder.