I'm back ✌🏻

Hej kära läsare. 


Ber om ursäkt att jag vari frånvarande här ifrån. Men jag har haft det lite rörigt på sistone. 

För att göra den långa historian kort så försvann min mobil i lördags. Det var mitt eget fel men nu är det löst. 

Ja, ni får tycka att jag är klantig. Det är helt okej! 
När vi skulle åka hem ifrån mina svärföräldrar i lördags kväll. Så skulle jag ta in hundarna i min bil. Jag la då av mig telefonen på biltaket. Ja fråga mig inte varför. Sedan hoppade hundarna in i bilen och jag stängde och gick och satte mig i förar sätet. Och hade helt glömt bort att mobilen låg på biltaket. 

Jag börjar backa ut bilen och sedan kör vi emot Konsum som ligger inne i Oskarshamn. Där går vi in och handlar lite. Sedan när vi varit i affären så åker vi hemåt. Precis när jag kör upp bilen på våran uppfart här hemma. Så slår det mig .. som en blixt från klar himmel. Vad är min mobil?!? 

Kom på då att senast jag såg den låg den på mitt biltak. Paniken i mig sätter igång och vi kör in till stan igen för att börja leta. Min sambo ringer sina föräldrar och ber dem att titta på sin uppfart och även runt omkring där. Vi körde direkt till Konsum, vägen vi kört. Vi gick längs vägen med pannlampor, vi cyklade och tittade överallt. Men vi hittade den inte. Vi letade i tre timmar. Tillslut gav vi upp. 

Vi åkte hem igen. Och jag började ringa olika samtal. Fick spärra sim-kortet och själva mobilen. Ringde polisen och anmälde mobilen försvunnen. 

Dagen efter så åkte vi och letade. Men ingen telefon hittade vi. Jag började acceptera att jag förlorat allt jag hade i min telefon. 

På kvällen, söndag kväll. Satt jag i soffan och tittade på min iPad. Inne på Facebook, rätt var det är så dyker en loppis annons upp. Och jag tror knappt mina ögon. Då är det min telefon som jag tappat. De söker ägaren till telefonen. Jag kontaktar henne, gör allt för att påkalla hennes uppmärksamhet. 

Någon timme senare har jag telefonen i min näve igen. Och jag är än idag så chockad. Hade aldrig i min vildaste fantasi trott att jag skulle få tillbaka den. Men ibland ska man ha tur helt enkelt. 

Den hade klarat sig rättså bra ändå. Bara krossad skärm. 

De som hittat den berättade vart de hade hittat den. Och jag kan inte förstå att mobilen åkt så länge på biltaket som den faktiskt gjort. Helt otroligt alltså. 

Igår lämnade jag in telefonen och idag är den helt återställd. Så har varit utan telefon några dagar. 

Därför har uppdateringen här inne inte varit den bästa. Men nu är jag tillbaka igen 👌🏻 



#1 - - Anonym:

Min kompis körde med en tårta på taket.Tyckte det var så trevligt att alla vinkade åt henne.Tills hon kom på TÅRTAN.

Svar: Inte bara jag som kan göra sådana här saker då :)
Isabelle