Linköping del 1

I lördags morgon steg vi upp tidigt. Vid 08:00 stod vi med bilen på min sambos föräldrars uppfart. 

Bytte bil och stuvade in oss. Sedan åkte vi raka längan emot Linköping. Jag min sambo och hans föräldrar. Anledningen att vi åkte upp till Linköping var att hälsa på min sambos lillebror. Han bor i Linköping. Vi hade även planerat in att gå på julmarknaden som höll till i "gamla stan". Även shoppa i andra affärer samt äta middag på restaurangen där min sambos lillebror jobbar. 

Julmarknaden var supermysig. Lagom stor och bra utbud på saker. Min sambo köpte två burkar med senap. Övriga sällskapet handlade svagdricka, kaffe, brända mandlar osv. 

(null)

Efter att ha vandrat runt i hela "gamla stan" så kurrade magen. Då tog vi varsin hamburgare på högrev, med glutenfritt bröd. Både gott och slaffsligt att äta. Men det är så det ska vara på marknader :) 

(null)

Efter att vi gått färdigt på julmarknaden så gick vi hem igen till min sambos lillebrors lägenhet som låg ungefär 10-15 minuters promenad väg ifrån där marknaden var. Vi hade ställt bilen där också. Eftersom att få en parkeringsplats vid marknaden var omöjligt. Så gjorde vi så medvetet. 

Det var dags att checka in på hotellet inne i Linköping. Så efter en stund inne hos min sambos lillebror så åkte vi till hotellet och checkade in. 

Best western hotel var det. Väldigt fint och låg väldigt bra mitt i city :) 

(null)

När vi checkat in på hotellet så slappade vi en stund. Sedan gick vi ut på stan och skulle titta på deras utbud. Många gallerior med de flesta affärer du kan tänka dig. 

Massor av fina ljusmonument på torgen lyste upp det grå tråkiga vädret. 

(null)

(null)

När vi fått nog av butiker så gick vi och satte oss på en pub/restaurang som heter "malt och humle". Ett jätte mysigt ställe som låg jätte nära där vårt hotell låg. 

Efter det så gick vi upp på våra hotell rum och vilade en stund och sedan gjorde vi oss i ordning inför middagen på restaurangen/puben "de klomp". 


(null)

På restaurangen så tog jag till förrätt vitlöksbröd. 
Till huvudrätt tog jag en fylld rödspätta med räkor. Så gott var det! 

(null)

Till efterrätt tog jag en jätte god slags choklad kaka med grädde och maräng. Jätte god det också :) 

(null)

Vi satt på restaurangen tills klockan var 22:30 ungefär. Var så trevlig stämning där så man ville inte gå hem. Men tillslut gick vi ut och gick en runda i stan innan vi rundade av dagen och gick till hotellet.