Torsdag 22 juni

Jag började morgonen med en spring tur med hundarna på 6km. Sedan så blev det en kall dusch när vi kom hem. 


Började packa och göra mig i ordning för snart skulle vi åka ner till Blekinge. 

Vid 13:30 kom vi iväg med bilen stuvad med alla grejer. Resan ner gick bra, en del köer på vissa ställen. Men det får man räkna med dagen innan midsommar när alla ska åka emot sina ställen där de ska fira midsommar. 

När vi kom fram så gjorde vi oss i ordning. Sedan blev det champagne och snittar innan vi skulle ta bussen in till stan. 



Vi åkte sedan in emot stan ( Karlskrona ). För att gå lite på lövmarknaden. En marknad som anordnas varje år, alltid dagen innan midsommar. 


Jag köpte ingenting. Men det var roligt att strosa runt där och titta på alla knallar och folket. Min mamma handlade polkagrisar och lite marknadskarameller. 

Vid 19:00 så hade min mamma bokat bord på en restaurang som heter två rum och kök. Där skulle vi äta allihopa. ( jag, min sambo, mamma, Magnus och mina tre bröder) 


Jag åt fondue, det tog även min sambo, Magnus och min ena bror. De andra åt ankfile, röding och lammwraks (stavas?). Jätte gott och trevligt var det. Vi överraskade mamma med en glassbomb. Så personalen på restaurangen kom ut med en glassbomb med ljus på. :) 

Mätta och belåtna gick vi genom stan och sedan skiljdes vi åt. Min lillebrorsa cyklade hem, min ena store bror skulle vidare och ta en öl. Och vi andra följdes åt och tog bussen hem till Jämjö igen. 


En mycket trevlig kväll i det fina Karlskrona ❤️