Ny vecka

Måndag och ny vecka. Helgen har blandats av roligheter men även jobb. Helgerna bara springer förbi oavsett om man är ledig eller jobbar. Önskar helgen var minst lika lång som resten av veckan är. Det kunde vara en till dag som tillhör helgen iallafall. Någon som håller med? 

Denna vecka kommer bli rolig, nervös och speciell på många sätt. Men mer om det senare. 

Någon mer än jag som längtar efter våren? Den är ju snart här. Men jag vill inte vänta längre. Är så trött på det grå trista vädret. Det har ju varit kallt här hos oss ett tag. Snön har legat som ett täcke. Men idag så töar det. Blask och grått. Svårt att gå på cykelvägen med hundarna med. Eller på vägen över huvudtaget. Igår när jag och min sambo skulle gå en promenad till Påskallavik så ramlade min sambo. Idag när jag gick med hundarna så halkade jag till och är nu rädd att jag sträckt mig i höften. Jag har lite ont när jag suttit still en stund. Får se hur detta utvecklar sig 😬. Men våren kommer väl när man minst anar det ☺️

Nu ska jag äta lite färska blåbär med kvarg. 

(null)