Heldag på stan ☀️

Blev en heldag på stan med min vän Emmelie. Efter jag varit hos barnmorskan så åkte jag hem igen en sväng. Vattnade lite växter ute och kopplade av. Sedan så åkte jag in emot stan igen för att möta upp Emmelie utanför restaurangen vi tänkte äta bufe på. Texmex bufe var det som stod på menyn. 

Mysigt litet ställe som min sambo tipsade om. Aldrig ätit där själv någon gång. Men nu har jag! 

(null)

Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord. 
Emmelie jobbar på samma korttidsboende som jag jobbar. På natten dessutom som jag. Så det är där vi lärt känna varandra. 

Vi gick sedan vidare och kollade i affärer. Har öppnats några nya affärer i Oskarshamn nu. Så det var roligt att se. 

Vi gick sedan och satte oss och tog varsin glass. Jag älskar ju sorbe glass. Så jädra gott! Tog lite olika smaker, hon som äger stället säger att i nästa vecka så kommer en vattenmelon sorbe. Herregud tänkte jag då. Så gott alltså! Måste smaka den! 

(null)

Bägarna var slut nästan på glasscafet så vi fick vår glass i en kaffekopp :) gulligt ju! 

Vi satt där en stund och pratade. Tillslut var det dags att bege sig hemåt. Blev en heldag med fina Emmelie 💗